توپخانه ۶۱ محرم

یادواره شهیدان و رزمندگان

توپخانه ۶۱ محرم

یادواره شهیدان و رزمندگان

سلام خوش آمدید
شهید شجاعی-رجبعلی
نام پدر: عباس
تاریخ تولد: 10-3-1326 شمسی
محل تولد: دشتغران-طبس
بسیجی-متاهل
محل خدمت :مهندسی
تاریخ شهادت : 30-9-1365 شمسی
محل شهادت : ابادان
گلزار شهدا: دشتغران 
خراسان جنوبی - طبس

زندگی نامه

زیباترین هنرها ، مرگ شهیدی است که در برابر اراده ی شیطانی متجاوزین زورگو سینه سپر می سازد و از ایثار بزرگترین سرمایه خویش دریغ نمی ورزد.

شهید رجبعلی شجاعی در سال ۱۳۲۶ در خانواده ای کم در آمد و زحمتکش در روستای دشتغران طبس دیده به عالم هستی گشود، دوران کودکی را در همان محل تولّد سپری کرد و تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد اما به علّت ضعف مالی و مشکلات فراوان موفّق به ادامه ی تحصیل نشد و جهت امرار معاش به کارگری در کوره های آجر پزی مشغول گردید، به دلیل از دست دادن یک چشم خود، از سربازی معاف شد. او در حادثه زلزله ی سال ( ۱۳۵۷) سه فرزند خود را از دست داد، رجبعلی انسان با تقوایی بود و به نماز اهمیّت می داد. در راهپیمایی ها علیه رژیم شاه شرکت می کرد. با شکوفا شدن انقلاب اسلامی و فعّال شدن بسیج به فعّالیت در این نهاد پرداخت و بنا بر وظیفه و به فرمان امام راحل راهی جبهه های نور گردید.

شهید شجاعی با کوله بار عشق و حماسه بر دوش ، از عرصه ی کار به میدان پیکار شتافت تا زورق سعادت را در امواج خروشان خون خویش به ساحل براند.

او در جبهه در رسته ی مهندسی رزمی در تیپ ۶۱ محرم خدمت می کرد سرانجام پس از مدتی نبرد با جنود شیطان درمنطقه آبادان در تاریخ ۳۰/۹/۶۵ بر اثر بمباران هوایی هواپیماهای دشمن به فیض عظیم شهادت نائل آمد ، شهید شجاعی برای حراست از درفش آئین علوی ، جان بر کف و دلیر ، در خون گرم خود شناور گردید تا فردا در پیشگاه خدا سر بلند باشد.

سوگند یاد می کنیم که همچون شهید شجاعی از انقلاب و ایمانمان، از میهن و آرمانمان ، با تمام بود و نبود وجود خود، با تمام تار و پود خود به دفاع بر خیزیم و از آنها حراست کنیم.

سوگند یاد می کنیم تا زنده ایم از مرگ و به خون تپیدن نهراسیم از آن شهید عزیز یک پسر و دو دختر با یادگار مانده است.

پیکر پاک این شهید در تاریخ ۹/۱۰/۶۵ پس از تشییع بر دوش امت همیشه در صحنه در روستای دشتغران به خاک سپرده شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
توپخانه ۶۱ محرم
آخرین نظرات