توپخانه ۶۱ محرم

یادواره شهیدان و رزمندگان

توپخانه ۶۱ محرم

یادواره شهیدان و رزمندگان

سلام خوش آمدید
شهید حسین محمدزاده شهری

شهید حسین محمدزاده شهری

نام پدر: محمد






 

در تیرماه سال 41 در کوی شرقی از توابع گناباد ، کودکی به دنیا آمد، که پدرش محمد و مادرش معصومه او را حسین نامیدند. (1)حسین دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در مدارس ملامظفر و خواجه نصیر با موفقیت گذراند. در سال 61 تحصیلات متوسطه خود را در رشته اقتصاد به اتمام رساند.

کمتر عصبانی می‌شد و همواره چهره ی بشاش و خندانی داشت که هر کسی را مجذوب خود می‌نمود.

صداقت ، پاکدامنی و مسئولیت پذیری شهید زبانزد خاص و عام بود. نماز شب و خواندن ادعیه‌های مختلف از جمله فرایضی بود که هرگز آنها را ترک نمی‌کرد و برای آنها اهمیت زیادی قایل بود. نسبت به بیت المال ، حلال وحرام بسیار مقید بود.در هنگام مشکلات ، صبور و با استقامت بود و همواره خدا را در نظر داشت و به او توکل می‌کرد.

در سال 63  ازدواج نمود و ثمره ی آن یک فرزند دختر بود.

شهادت طلبی، ایثارگری ودیانت شهید او را از بقیه همکارانش متمایز می‌نمود. انگیزه اش از رفتن به جبهه‌های حق علیه باطل ، انجام وظیفه ، اطاعت محض از دستورات امام راحل وهدف وی پیروزی اسلام ، نابودی کفر ، حراست از ناموس اسلام ومسلمین بود. همواره توصیه می‌فرمود: « به پیامهای مقام معظم رهبری گوش فرا دهید و طوری رفتار کنید که برادران و خواهران در جامعه نمونه باشند و تمام اقشار ملت کارشان را به نحو احسن انجام دهند.»  حضور او در مراسم‌های انقلاب اسلامی و مجالس مذهبی بسیار چشمگیر بود. در سنگر بسیج و پایگاه محل به آموزش نیروهای بسیجی مشغول بود و به خاطر علاقه فراوان به سپاه پاسداران به این نهاد مقدس ملحق شد .  پس از مدتی به فرماندهی سپاه بجستان منصوب گردید و فعالیت‌های فرهنگی و نظامی خویش را آغاز نمود. حسین مدتی مسئولیت آموزش پادگان قدس گناباد را بر عهده داشت.

با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت گردید و با عشق و اخلاص در توپخانه تیپ 61 محرم شروع به انجام وظیفه نمود.

سرانجام در عملیات کربلای 5 در آخرین مسئولیت خود به عنوان جانشین گردان 21 قدر در منطقه هورالهویزه ، بهمن ماه سال 65  و در بمباران هوایی دشمن بر اثر اصابت ترکش به پهلوی چپ ، دعوت حق را لبیک گفت و به خیل عظیم شهدا پیوست. پیکر مطهرش پس از تشییع در بهشت حسن کوی شرقی گناباد به خاک سپرده شد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
توپخانه ۶۱ محرم
آخرین نظرات